Något som man ser nästan överallt när man befinner sig antingen i närheten utav en matbutik eller kanske i ett centrum där det finns många olika slags affärer att handla i är plastpåsaroch olika slags kassar där man bär runt på sina nyinköpta varor, plagg, mat eller vad det nu är kunden har handlat i butiken. Att skicka med kunden en plastpåse med sin butiks logga eller företagsnamn på är ett mycket klassiskt och även bevisat smart sätt att dels hjälpa kunden att förvara det som de precis har köpt hos dig, men även att på så sätt göra reklam för att man finns och kunder tycker om att handla hos just dig och i din butik.

Något som ofta smyger sig in i folk tankar är just vad de ser för plastpåsar och bärkassar som vandrar runt på stan och vanliga ställen när man befinner sig ibland mycket folk och stora grupper människor. Om vi till exempel kollar på de allra största kedjorna som finns och vilka kassar de har så kan nästan alla peka ut direkt vilken butik just den kassen kommer ifrån, dels för att den passerar ens blickfång så ofta, men också att man tack vare detta undermedvetet gärna väljer den butik eller affär som man ser att många andra föredrar att handla i.

När du väljer vilken bärkasse som just din butik ska ha kan det vara bra att se över helheten så som vilken image som din butik har, om ni kanske är en mindre affär med en mer nära kundkontakt brukar det i många fall passa bra med en lite mindre påse som är mer dekorativt framställd och det kanske ligger lite mer jobb bakom, medans det i ett annat fall om det är en stor butik vi talar om så löner det sig med en massproduktion utav då exempelvis just plastpåsar.